Hver uke kommer det en ny episode av humorserien BAdesKen-TV i Amedias nettaviser. Sydvesten er en del av lokalavis-konsernet, og det gjør at alle våre brukere kan se serien.
Serien består av 14 episoder og basert på Ken André Ottesens populære Instagram-konto @BAdesKen, der han daglig presenterer skråblikk på små og store saker fra norske lokalaviser for nesten 400.000 følgere.
Sammen med komiker og manusforfatter Paul Håvard Østby tar Ottesen for seg det beste fra nyhetsuken i Norges lokalaviser, med innslag som reisereportasjer, kåringer og konkurranser.
– Det er mange som er glade i BAdesKen på Instagram. Dette er BAdesKen i et nytt medium. De som kjenner til kontoen, vet hva de får, sier Østby.
Vanlige folk er stjerner
Ottesen har skrevet flere bøker basert på Instagram-kontoen sin og reiser land og strand rundt med showet «Ja, vi elsker dette landet». Han har et nært og sterkt forhold til lokalaviser, og har jobbet som lokaljournalist i flere av Amedias aviser i over 18 år.
– Dette er første gang jeg får muligheten til å lage en TV-serie som virkelig er mitt eget. Å utvide BAdesKen til et TV-format føles helt naturlig, og jeg er spent på hva vi kan få til, forteller han.
Nyhetsdirektør i Amedia, Jostein Larsen Østring, har tro på det nye samarbeidet.
– Folk vil ha mer underholdning og flere gladsaker i avisene. Det er ingen underholdningskonsepter som passer bedre til Amedias aviser enn dette, sier Østring.
Harselerer med lokale saker
Mange journalister og redaktører synes det er stas når sakene deres blir spredd landet rundt.
– I en årrekke har BAdesKen laget mye god humor og harselert med våre aviser. Vitsene er alltid preget av Ottesens kjærlighet til lokalaviser, mener nyhetsdirektøren.
Episodene i BAdesKen-TV er annonsefinansiert. De er åpne og tilgjengelig for alle, og du trenger ikke være Sydvesten-abonnent.
Her kan du se alle episodene og klippene fra serien.