Meninger:
Leste jeg virkelig rett? Dette er bare trist
Er det virkelig slik kommunen behandler ildsjelene som gjør en slik enorm innsats for byens barn og ungdom? undrer innsenderen.
Leste jeg virkelig rett? Må Fyllingsdalen teater avlyse sine forestillinger på Fløysletten i 2023 fordi bymiljøetaten ikke klarer å ferdigstille en søknad fra september i fjor?
Hvilke politikere er det vi har til å styre denne byen nå? En søknad som er nesten fem måneder gammel og der teatersjefen opplyser at de i tillegg har sendt flere purringer på svar.
Og byråden for klima, miljø og byutvikling har ikke forstått hva tidsfaktoren betyr når et slikt arrangement skal settes opp!
Fyllingsdalen teater som har slitt en årelang kamp for å overleve og som endelig ser ut til å få endene til noenlunde å møtes. De blir møtt med en arroganse og holdning fra Bergen kommune som er til de grader nedslående.
Bymiljøetaten hadde god erfaring fra teaterets forestillinger i 2021 og 2022. Også to år der forestillingene ble reddet i siste liten. Er det virkelig slik kommunen behandler disse ildsjelene som gjør en slik enorm innsats både for byens barn og ungdom og har skapt et teatermiljø som det vanskelig kan sies noe annet enn bare positivt om.
Dette er bare trist lesing. At ikke byens ansvarlige politikere forstår at et slikt omfattende arrangement som Fyllingsdalen teater skaper i stand på Fløysletten, til glede for så mange mennesker, krever forutsigbarhet, er for meg totalt uforståelig.
Og for så i ettertid å fortelle at de hadde en gladmelding på gang som ville konkludere med at de ville gi tommelen opp! Som teatersjef Kvist uttaler: At de plutselig etter all den tid skal komme som en reddende engel!
Det er på høy tid at flere av byens politikere kommer i takt med deres innbyggere som de er valgt til å ivareta. Et teater som Fyllingsdalen teater representerer er et godt eksempel på dette.
Så neste gang kommunen måtte motta en tilsvarende søknad så prøv å forstå alle ulempene dere forårsaker med en behandlingstid som skaper så mange og unødvendige problemer for et teater som det bare er godt å si om.
Av Terje Mikkelsen